Sidlista

onsdag 16 november 2011

A Gorjuss Christmas


Svart är faktiskt en väldigt snygg färg, stiligt och kontrasterande mot omgivningen. Graphic 45:s Christmas Emporium-papper har en del svart i sig, som det fina pappret som jag använt till julkortet:

En av pappersbitarna är stansad i kanten med en Magnolia dies. Guld blir snyggt till svart, så jag stansade ut en snöflinga (finns flera olika) som jag sen embossade i guld.

Gorjuss-stämpeln är på intet sätt en julstämpel, men jag tyckte det var ett motiv användbart i många sammanhang. Motivet är målat med distresser, glittrat med Stickles och fäst mot en etikett som jag stämplat med Graphic 45:s julstämplar.

Månen är en av småstämplarna som följer med huvudmotivet. Här syns även en av Tim Holtz vackra charms med julord, Magnolias tallkvistar och Primas tofsband.

Jag tänkte även visa baksidan på kortet, då jag ofta gör något att skriva min adress på. Här har jag använt en liten etikett, som jag stämplat med samma stämplar som den förra. I hörnet stämplade jag några poststämplar. Enkelt men fint!


2 kommentarer:

pojjo sa...

Åh va fint, vilken underbar stämpel, den med flickan och ugglan.. vill haaa *ler*

Mikaela sa...

helt och hållet mina färger! älskar den där stämplen