Sidlista

måndag 14 november 2011

Picadilly


Har du sett att vi fått in Basic Greys charmiga kollektion Picadilly i shoppen? Pappren passar jättefint till bl a utefoton och barn, så jag använde dem till en sådan layout:

Jag gillar "dekorationer i klump" med lite renare runomkring, och då jag använde en del matchande stickers och annat så valde jag att använda de fina baksidorna på flera av pappren.

Ulligt band från Webster's och Pink Paislees träbokstäver, här infärgade med brun stämpeldyna och lackade med Crackle Accents. Visst blir krackeleringen snygg? Påminner om bark tycker jag :)

Papperskanten är stansad med Marthas String Lace runt hela layouten.

Stickers3D-kuddar tillsammans med en stoor pärla från Glitz samt kristallswirl och blomma från Prima. Knapparna i trädet (syns på stora bilden) kommer från Crate.

Om man viker upp den stansade kanten lite efteråt så får man mer dimension. Jag använde också lite sjukvårdstejp och dekorerade med, så det skulle se ut som pappret är fäst med den.


2 kommentarer:

Ulle sa...

Vilken ljuvlig LO!

Cyllan sa...

Snyggt!...gillade "bark-känslan" på bokstäverna...bidde supersnyggt!

Kraam C