Sidlista

söndag 25 december 2011

Ännu en Veckans layout och lite Maja Design


Ännu en av min av mina veckolayouter och här har jag faktiskt använt julpapper från Maja Design men som ni ser passar dom bra till "ojuliga" alster också.



Stansat ut ett hjärta i chipboard med en Tim Holtz stans som jag sedan klätt med ett härligt rött papper från Maja Design.

Glittrat två underbara blommor och målat en metallkrans, även den från Tim Holtz med vit Crackle Paint och sedan sandpapprat lite efter. Den är en juldekoration men jag tyckter att även den passar fint året om.


Som bakgrund under fotot har jag stämplat med en Tim Holtz stämpel. Jag har använt Pumice Stone och även "smutsat" ner lite bakom ramen med samma dyna. Sen har jag stoppat en papperstag från Glitz med söta fåglar bakom fotot. Jag delade den för att få en del att dekorera under fotot också.

Rubriken har jag stansat ut med ett alfabet från Tim Holtz och sedan lackat dom med Crackle Accents. Ovanpå ramen av det mönstrade pappret har jag sytt fast remsor av cardstock som jag sedan ruffat till och även målat med vit Crackle Paint.

Hoppas jag inspirerat er att inte stoppa undan alla fina julpapper bara för att julen är över, utan använd dom året om för vet ni nästa jul kommer det nya fina julserier att inhandla! ;)

0 kommentarer: