Sidlista

lördag 28 januari 2012

Ett kort och ett vykort

I dag visar jag ett kort som jag knåpade i hop av lite spillpapper.


Alla papper är från serien Riddersholms Design, Chantilly Dawn och matchar varann så bra. Den utklippta kvisten är från samma serie. Martha Stewart stans, doily lace finns på flera ställen på kortet. Rep är för mig en så läcker dekoration, något jag använder ofta.


Dekorationer på detta kort är Cherry blossoms samt minirosor.


Insidan gjorde jag enkel, då motivet på pappret ska vara i fokus.


Sedan blidde det ett vykort av de papper som jag hade kvar. Jag använde stämpeln Postcard från setet Butterflies Postage Stamp Set både på fram- och baksidan av kortet. Alla kanter distressades med min nya favorit Evergreen Bough som finns i vinter setet från Tim Holtz.



Ha en mysig lördag,

8 kommentarer:

Anna sa...

Åh så fina kort =)

Marita Johansson sa...

Sååå himlans fint
Kramis

Cornelia sa...

Stephi! Jag kikade in med höga förväntningar... och de infriades! Snyyyyggt!

nina (niwa) sa...

vilka superfina "spillkort"

Angelica sa...

Superfint, gillar verkligen repdetaljen.

Anette sa...

Det är alltid roligt att komma hit och titta på allt snyggt du gör. Jättefint!

Ziro sa...

Superfina alster! :)

Majsan sa...

Bara så himla vackert, tokgillar alla detaljer!!