Sidlista

onsdag 8 februari 2012

Vackert FOT-O


Ni har väl sett hur fint Emmy har scrappat bebisbilder med Primas kollektion Pixie Glen? Jag blev så inspirerad av bl a denna layout att jag också var tvungen att prova. Jag har scrappat en söt liten fot:


Papper, blommor, chipboard, alfabet och bling är alltsammans från Prima. Den söta vita spetsen kommer från Webster's. Runtom baspappret har jag dragit med turkos Distress Stains

Om man tittar noga ser man att jag använt samma Prima-papper två gånger - först "längst bak" och sen en gång till ovanpå 3D-kuddar. Mönsterpassar man det blir det en läcker 3D-effekt :)


Tygblomman är infärgad med turkos och rosa Glimmer Mist i omgångar. Under blomman sitter en bit rosa tyll. Jag brukar fästa tyllen i en trasslig "boll" med häftapparat i pappret, och sen klippa till lite rufsigt innan jag fäster blommor över med lim.


Utklippta små älvbebisar (?) får dekorera ena sidan av fotot.



Mitt favoritalfabet från Pink Paislee i trä, här sprayat med svart mist och med ett sött band från Glitz med bollar i ändarna. Jag knöt först bandet runt mönsterpappret som sitter på 3D-kuddar (innan jag fäste det), och sen lät jag det ringla längsmed titeln. En liten dutt Glossy Accents under de ställen där bandet byter riktning gör att det sitter som jag vill :) 

Avslutningsvis limmade jag dit en liten babyfot i metall för att matcha temat.

2 kommentarer:

Stephi sa...

helt underbar Emma!

Emmy sa...

Vad roligt!!! Vad smickrad jag blir!
Den blev ljuuuvlig Emma!!