Sidlista

söndag 25 mars 2012

En layout i Mixed Media-stil


Jag bestämde mig för att äntligen pröva på att göra en layout i lite mixed media-stil, där man främst använder färger och stämplar och bakar in alltsammans som en bakgrund. Jag ville också använda så mycket vitt som möjligt. Ovan som jag är tog det mig några timmar, men det var otroligt roligt att testa något nytt och jag kommer definitivt fortsätta :)



Som grund använde jag en ganska neutral baksida av ett papper från Bo Bunnys Country Garden. Ovanpå det la jag en mask som jag sen duttade med vit gesso över. Det blev ett subtilt mönster i vitt, och eftersom gesson är ganska tjock så blir det så fint upphöjt. 

Sen fortsatte jag att lägga till bitar av papper, utstansat, en pappers-doily, Tissue Tape, knapp och stickers, varvat med gesso. Jag har också stämplar lätt med Tim Holtz kollagestämplar

Blomman från Prima är sprayad med Glimmer Mist och rikligt dekorerad i mitten med vit Stickles och pärla. De orange dropparna är gesso blandat med Distress Ink refill.



Här syns Tissue Tape, en metallstjärna, en tag med Reinforcer runt hålet och alfabetsstickers, allt bestruket med gesso. Det är lite svårt att se allt jag gjort, men på just denna layout var det lite av tanken med allt vitt - att man bakar ihop alltsammans. Du kan klicka på bilderna för att få dem större.

2 kommentarer:

Stephi sa...

å va denna e fin

Ulrika sa...

Åhh!! Den var riktigt snygg!! Så vackert med de "nedtonade" färgerna!