Sidlista

måndag 26 mars 2012

Påskkort med sötaste lammet och snigel :)

Som du nog märkt så fokuserar vi mest på påsken i bloggen just nu. I en grisblink så är påsken här och vi vill gärna inspirera er att skapa till den i massor :)


Till årets påskkort har jag använt en hel del från Reprints fina Children's Collection. Här har jag kombinerat ett utklippt lamm med de fina Sagan om Våren-pappren från Pion Design i storlek 6 tum. Allt är fäst på ett Kraft cardstock med slarvligt målad vit Distress Stains i kanterna. 

Lammet är fäst på ett gäng utstansade cirklar i olika former, som Spellbinders runda cirklar och Marianne Designs bulliga cirkel. Till sist fästes allt med 3D-kuddar mot bakgrunden. 

Vimpeln längst upp är utstansad med CC Designs dies och sen stämplad med Inkidos påskstämpel. Stämpelfärgen är faktiskt Distress Markers (Walnut Stain), där jag drog pennan direkt över stämpeln innan jag stämplade. Praktiskt och snyggt!


I övrigt har jag dekorerat med pärlor och blingswirl från Prima och Bo Bunny, och en ljuvlig rosa blomma från Prima i skirt tyg. Den söta snigeln kommer från knapp- och metallmixen från Bo Bunnys Country Garden.


1 kommentarer:

Unknown sa...

Vilket urgullig kort!! Gillar massor!