Sidlista

lördag 10 mars 2012

Trappstegskort med underbara Graphic 45

Tröttnar du också ibland på den enkla kortvikningen? Enkelt är snyggt men ibland vill man ha en utmaning. 

Jag har prövat på ett s.k. Stair Step Card, eller trappstegskort på svenska. Här finns en beskrivning som liknar mitt kort, fast jag gjorde sista biten lika hög som ett "vanligt" kort.



Pappren är de underbara The Magic of Oz från Graphic 45. Jag har nästan enbart dekorerat med utklipp från dem. 



Alice fick i likhet med ett tidigare kort en egengjord trollstav av pärlmaterial.


På den stora delen av kortet använde jag pappret There's No Place Like Home, som är indelat i fyra rutor perfekta för kort. Chipboard-klockan finns på ett matchande tagsark - just detta är slut men det finns ett annat här.


På övre delen av baksidan på kortet fäste jag en utstansad cirkel, stämplade lite och dekorerade med tillglittrade och ordentligt lackade skor :) Här kan man skriva sin hälsning.

1 kommentarer:

Stephi sa...

Men så grymt!!!Vilket häftigt kort med alla detaljer, allt utklippt och så med graphic!