Sidlista

söndag 17 juni 2012

Marint kort med Dylusions bakgrund



Jag fortsätter med lite mixed media-inslag på mina kort och layouter. Idag blir det ett marint sommarkort!


Ordentligt lagrat med olika cardstock först, och sen en bakgrund där jag använt Inkssentials Specialty Stamping Paper och lite gul Glimmer Mist samt Distress Ink Chipped Sapphire med en Dylusions stencil. Pojken är ett utklipp från ett Reprint tagsark.


Det blev ett lite galet kort med saker jag letat fram hemma, som en knäckform som jag klippt som en blomma och en Levis-tag från sambons nya jeans :) Knapp från Crate, band Webster's och blingrad Bo Bunny.



Tagen blev en enkel hemmagjord variant det också, med Tim Holtz Reinforcer-sticker runt hålet, randigt snöre, dymoetikett och en vacker svan i metall från Prima. Jag använde rejält med 3D-kuddar under tagen.



Båtarna i trä från Studio Calico är sprayade med Dylusions London Blue och lackade med Crackle Accents.


Insidan och baksidan av kortet matchar, med utstansad cirkel från Marianne Design och stämplade prickar i hörnen med dynan Festive Berries (finns i Winter Distress-kitet).

0 kommentarer: