Sidlista

tisdag 5 juni 2012

Primas Art Journaling

I mitt Dt paket fick jag denna härliga Art Journaling-pärm. I denna kommer jag testa olika tekniker och skapa då lusten faller på. Det är lätt att bli hämmad då man är på okänd mark, men jag har lovat mig själv att bara köra på och ha kul! Jag gick kursen med Nathalie Kalbach då hon var i Stockholm och jag blev väldigt inspirerad!


Min Art journal bok är från Prima och jag tycker om den jättemycket bl.a.. för dess innehåll men även för de löstagbara ringarna. Jag kan kladda med en sida fritt utan att ha med mig hela min bok. Och när det torkat sätter jag in den. Jag har sprayat framsidan med de läckra sprayerna från Dylusions.


 När man öppnar upp boken finns en fin förvaring för t.ex. kort eller textremsor.


Jag har valt att göra insidans framsida på ett lite roligt sätt. Stämplar jag använt är Från Dylusions Stamps, Love Struck Lucy. Jag har använt stencilen Chequered dots även den ftån Dylusions.


I boken finns det roliga etiketter, fina biljetter och många plastfickor i olika storlekar.



Övrig info om boken:
Första bladen är som en kalender för dig som vill kunna dokumentera. Själv har jag inget behov av det så jag har målat över texten med gesso. Efter kalendern följer många sidor enfärgat samt lätt mönstrat papper och flera med pappersfickor längst ner.

För att göra lite reklam för Scraplagret måste jag också påpeka att denna bok ligger 50 kr mindre i pris än andra ställen :-)


0 kommentarer: