Sidlista

måndag 30 juli 2012

Gotcha!


Jag har jagat ormvråkar med kamera väldigt länge nu. Vi har minst två par som häckar alldeles intill där vi bor, och jag har gett mig sjutton på att lyckas fotografera dem, som en utmaning, liksom.

Oftast är de alldeles för långt borta för att det ska bli något alls, och de gånger de är nära gäller det att man ska få kameran att fokusera på den ensamma snabbt förflyttande pricken i skyn, och det är inte alldeles lätt. Häromdagen lyckades jag i alla fall knäppa en bild som blev någorlunda bra. (sen att jag har minst hundra som bara blev skräp, det får man väl ta)

Pappret kommer från Tim Holtz Paper Stash Destinations, och bokstäverna är från ett av papprena i den serien. Jag har skurit ut dem och sandpapprat lätt på kanterna, för att de ska se ut ungefär som de bokstavsschabloner som är förlaga till pappret. 

Sen har jag monterat dem med 3d-kuddar ovanpå Tissue Tape, också den från Tim Holtz, liksom metallkronan. Blommor Manette från Prima, blad Darjeeling från Petaloo, samt pärlor från Reprint.

0 kommentarer: