Sidlista

onsdag 28 november 2012

All Is Bright

Undrar ni också ibland om andra scrappare alltid lyckas vid första försöket? Jag kan avslöja att denna layouten kom till efter en krokig väg! Jag började med att mista fram en bakgrund på ett vitt papper och limmade dit alla mina utklippta bitar. Sedan ångrade jag mig och ville ha en lugn varm bakgrund så jag klippte ut allt och limmade fast igen! Så kan det gå!


My Minds Eyes serie All Is Bright som jag jobbat med i mitt kit har en hel hög av läckra motiv som bara skriker efter att bli utklippta. Nu när mitt kit nästan var slut satt jag med en liten hög som jag roat mig med att klippa ut men som inte användes på de tidigare layouterna. Så denna sida är uppbyggd av väldigt många bitar.


Fågeln med sin hatt är ju bara så söt! Jag använde först några stickers som följer med med i papperskitet från MME. Sedan fäste jag fågeln och några röda blingstenar på en Tag.


Oj, oj har har jag pusslat dit spillbitar blandat med lite utstansade doilys från en Magnolia die, stickers och ännu fler Doilys. Medaljen längs till vänster sitter också ovanpå bården med ängeln.


På en bit spillpapper fäste jag utprintade textstrippar.


Cirklarna ni ser här är stickers från arket som följer med papperskitet från My Minds Eye All Is Bright. Jag har doodlat med svart penna på några ställen för att lyfta vissa detaljer. Jag har också sytt en trestegs sicksack runt hela min sida.


Hoppas att jag kunnat inspirera er under min första månad som Designer för Scraplagret? Jag har haft oerhört roligt i alla fall och kreativiteten har svämmat över här hemma!
Kramar från Ullis/LillBlomman!

0 kommentarer: