Sidlista

fredag 14 december 2012

Lucka 14 - Rött, juligt, Magnolia

Tio dagar kvar till jul! På söndag ska julkort frankerade med julfrimärken senast läggas på lådan. Jag fortsätter min julkortstillverkning med hjälp av Magnolias fina produkter.


Stämpeln heter Tilda med Christmas Candle från Magnolia och hon är färglagd med Distress Ink refill på akvarellpapper. Hela fyra dies från Magnolia samsas på detta kort. Det är Sprawling Ferns, Poinsettia, Spruce och Chirstmas Lace. Textstämpeln kommer från Maja Design (den svarta ramen har jag ritat med penna). Tre olika mönsterpapper från Magnolia, 2 stycken 6" och ett 12". Runt granen har jag snurrat tunt och fint glitter, Tinsel twine silver från Tim Holtz.

Närbild på det söta motivet. Jag tycker om att sittande motiv får något att sitta på, och inte bara sitter "i luften". Antingen kan man måla ett streck att sitta på, eller så som jag har gjort här skära ut med en mall och låta motivet sitta "på kanten".

Närbild på blommorna. Julstjärnan är stansad med "Poinsettia" från Magnolia. Översta lagret har jag embossat med rött embossingpulver. Två röda rosor sticker fram bakom julstjärnan. Fina blingstenar från Bo Bunny både i blommans mitt, samt i två av hörnen på kortet.

Kram,


1 kommentarer:

Stephi sa...

alldeles underbart kort,så fint med stämpeln formen runt henne och färgerna