Sidlista

söndag 2 december 2012

Lucka 2 - Enkla och juliga kort med MME!

Jag passar på att önska er alla trevlig första advent! Tänk att julen snart är här? För mig har julstämningen lyst med sin frånvaro, förutom i pysselrummet, men idag när alla ljusen är framplockade börjar den komma! Härligt! Än har ni någon vecka på er innan det är dags att posta alla julkorten. 16/12 med julmärke och 20/12 med vanlig frimärke är de datum som gäller. Jag passar på att inspirera med två enkla julkort idag skapade med papper ur serien All is bright från My Minds Eye.

Jag har fullkomligt älskat att jobba med dessa papperna! Färgerna känns juliga och ändå krispigt fräscha. Mönstren är lätta att kombinera och det finns många med prickar som jag älskar :)
Första kortet är en 3d julgran. Om du viker remsor och formar på kortet får du en julgran. Lättast är att fästa granen med smältlim. Foten är wellpapp och i toppen sitter en trästjärna från Studio Calico. Jag satte två i lager och sedan en snygg svart Rhinestone.
Nästa kort är skapat av spillbitar. Att göra kort av dessa är perfekt, man behöver ju inte så stora bitar för att skapa detta kortet! Förutom mina papper har jag använt en doily och ett stickers som också ingår i All Bright Kitet. Snö flingan bakom stickersen är min egen men det finns en snarlik die i butiken från Nellie Snellen till ett mycket bra pris! Jag syr väldigt ofta på mina kort. Jag tycker att en söm kan få det enklaste kortet att se lyxigt och arbetat ut. Nu ska jag gå och mumsa på en Lussebulle och kanske blir det några julkort till, för ännu är jag inte klar! Hoppas att ni alla får en fin dag!

Många kramar från Ullis/LillBlomman!

0 kommentarer: