Sidlista

torsdag 6 december 2012

Lucka 6 - Julkort med Magnolias djur

Magnolia gör ju så många fina motiv förutom Tilda och Edwin, som de söta djuren som oftast finns i en eller flera sorter i varje kollektion. Idag visar jag julkort med Magnolias julpapper A Christmas Story i 12" och 6" samt två av Magnolias juliga djurmotiv:


Minipappret, som är rollat med gesso, fick utgöra bakgrund tillsammans med utstansade stjärnor ur ett annat mönsterpapper samt en swirl från ett tredje papper. 

Den stora etiketten är infärgad med Distress Ink, först i den härliga julfärgen Festive Berries och sen lite lätt med Aged Mahogany för att göra det lite dovare. Julhälsningen är stämpeln A Merry Christmas, stämplat med Versacolor Silver Metallic.


I hörnet tyckte jag Cozy Christmas Bear från kollektionen Little Christmas passade perfekt att sitta. Motivet är i vanlig ordning målat med Distress Markers

I hålet på etiketten sitter ett rödvitt snöre och några runda pärlhängen. Kanten på etiketten gjorde jag enkelt genom att dra med min vita täckande Molotow-penna. För att få lite mer djup har jag använt en del 3D-kuddar.


På mitt andra kort har jag använt samma julhälsning, men nu embossad i guld ovanpå det härliga blåvita snöflingepappret. I ena hörnet sitter en bit av en doily/kakservett, som samsas med Prima-blommor, utstansade kvistar och turkosa pärlor

Nedre delen av kortet är en bit vitt avrivet papper med glitterlim på det rivna, och ska då föreställa snötäckt mark :)


En personlig favorit för mig som älskar katter är denna sötis, Jasper från Christmas Story-kollektionen. Här sitter han och sjunger med stjärnorna ovanför, och i övre hörnet en dubbel utstansad snirkel med nya favorit-diesen Twisted Swirl. Den undre snirkeln fick färg av Distress Stains i metallicfärgen Tarnished Brass.





0 kommentarer: