Sidlista

måndag 25 februari 2013

Kort med krans

Idag bjuder jag på ett 60 års kort med fullt av Tulpaner på.

Här är ett kort mestadels gjort på Cardstock matchande kollektionen Play Time från Pion Design. Pappret stenväggen gillar jag mycket, den är så användbar, tycker jag.
Spetsen från Webster´s Pages är bred, så jag klippte av den och gjorde en rosett av spillet.

Pärlorna kommer från Magnolia och trä siffrorna från Studio Calico. Tulpanerna band jag en krans utav och satte sedan dit ett tunt vitt snöre runt om. Det som sticker ut under rosetten är små änglavingar i metall.

Det vita som syns på kransen är Claudine Hellmuths StudioPaints.

Hoppas du får en fin vecka,





1 kommentarer:

Päivi sa...

Så vackert kort! Detta påminner mig om att jag också har tulpaner i mina gömmor som jag aldrig använt :)