Sidlista

måndag 10 juni 2013

Bästa vänner

Min dotter har en vän hon haft ända sedan dagistiden. De har följt varandra i samma klass men ska nu skiljas åt.  I dag visar jag en Layout på dem då de var små. Jag har använt papper från Primas  kollektionen Engraver.

 Jag började med att lägga ut en stencil och spraya grön chalk över pappret. Därefter tog jag fram min runda stans från Martha Stewart och gjorde denna söta doily. På den gick jag lös med gesso och stencil samt massa sprayer från Dylusions. För att matta ner det hela lite sprayade jag med vit spray över.

En fin ram-die från Magnolia blev snygg som dekoration. Bakom ramen satte jag ett naturfärgat band från Prima.
 Övriga papper till denna layout är distressade med Vintage Photo. Det randiga snöret finner du här.


 Jag satte även dit Cherry Blossoms och ett maffigt lås från Graphic 45.




0 kommentarer: