Sidlista

fredag 25 oktober 2013

Giftbag till Halloween

Idag ska jag visa en lite "gift-bag" som jag har gjort såhär lagom till halloween. En guide till hur man viker sin egna finns här. Sidan är dock på engelska.

Jag har använt mig av papper ifrån Maja Design nya kollektion Vintage Autumn Basics. "Bordern" som jag gjort har jag klippt ut mönstret för hand, sedan har jag använt halloween stämplar ifrån Tim Holtz. Strassen som löper längs undersidan på bordern kommer ifrån Primas band Valencienne, likaså rosetten är gjord med detta band.

Jag har använt band ifrån Primas kollektion Engraver för att knyta ihop min lilla skapelse, så vad man än lägger i inte bara trillar ut. Jag har även använd kedjor ifrån ett gammalt halsband för att dekorera min blomma

Baksida har jag lämnat enkel, en fin siluett-stämpel ifrån samma halloween stämplar som jag använt på framsidan. 

Här kan ni se hur den ser ut när den är öppen. Har klätt kanterna på insidan med samma band som jag använte till att hålla gift-bagen stängd för att ge det mer av en välarbetad känsla. De bruna blommorna är egentligen ljusa från början, men färgade med mister och Distress Ink

0 kommentarer: