Sidlista

lördag 30 juli 2011

Enkel blomma med mist och kaffefilter


Ibland kommer man inte på någon bra titel, och ibland kanske man heller inte behöver någon. Jag har scrappat flera bilder från samma dag, så jag lät denna layout vara utan ord. Den får tala för sig själv :)


Pappren går i ljuvligt milda blågrå toner och kommer från Pion Design. Den runda "doilyn" i vitt är utstansad med Cheery Lynns dies.


Dekorerat med Primas pärlswirl i grått och knappar från Tim Holtz...


... samt en egengjord blomma med en av knapparna i mitten. Blomman är superenkel att göra!

  • Spraya två vita kaffefilter med Glimmer Mist Chalkboard (den täcker bäst av misterna).
  • Stansa sen ut fem blommor i filtret med EK:s stans Retro Flower Large.
  • Innan du fäster dem kan du tufsa till bladen. Jag brukar spraya lätt med mist en extra gång, och samtidigt som jag torkar med embossingfönen så "knycklar" jag bladen lite ojämnt.
  • Fäst dem med lim lite omlott, med ca ett halvt kronblads förskjutning mellan varje retroblomma du lägger till.


Fjärilarna från C.C. Designs har blivit favoriter, och här är de utstansade i samma Pion-papper som övriga layouten. Jag skvätte också med en pensel, doppad i samma Glimmer Mist-flaska som jag använt till blomman.


Även spetsen från Prima är sprayad med Glimmer Mist, avsiktligt ojämnt för att ge ett nött intryck.

1 kommentarer:

Unknown sa...

Så vacker layout!!