Sidlista

lördag 26 maj 2012

En sliten ask

Denna gång visar jag en ask, gjord i sliten look.


Basen på detta hjärta är vit gesso från Claudine Hellmuth Studio. Över det lade jag en bit ostduk som jag drog i, för att få trådarna ojämna. Pappret måttade jag genom att lägga locket som mall.

Jag drog längs kanterna med en edge scraper och distressade med Vintage Photo. Pappret är från Reprint, Student ängel. (På andra sidan).


Bokstäverna kommer från ett stickersark från Prima, En Francais. Metallfågeln är från Prima den med, Wheel and Swans. Den otroligt maffiga blomman är från Petaloo, Colour me Crazy-Shabby canvas.


Minirosor i 2 olika gula nyanser och ljusgult spetsband från Prima, som slingrar sig fram blev lagom med dekos, tycker jag.



Närbild på läckerbiten :-)

2 kommentarer:

Ziro sa...

Otroligt vacker ask!!! Jag gillar revan på locket och färgskalan är jättefin.

Kristina ScrapSalig sa...

Vilken vintagefärgring du skapat, så snyggt med ostduken under arken och underbar komponering av blommor och dekor! Så söta pärlstjärnorna är, vill ha!! =)

Ha det gott!