Sidlista

söndag 27 maj 2012

Söta tassar

Som djurägare kan man inte motstå att ta kort på de alltid lika söta tassarna ;-) Jag hade en tasskort som jag nu scrappat på ett lite annorlunda vis, utstansat som en cirkel och med fler cirklar runtom som tema. 

Bakgrunden är cremevit cardstock med turkos Glimmer Mist, som jag skvätt med pensel. Sen fortsatte jag med mönstrade papper från Primas kollektioner Fairy Belle och Nature Garden, både som bitar, utklippt och cirklar som jag stansat ut med Spellbinders dies.


Runtom har jag dekorerat med en turkos Prima-blomma, Primas Wood Buttons, några stickersbårder från Crate...


... och Primas Word Tiles i trä som bildar ordet Sweet. Jag använde lite vit Distress Stains i kanterna, för att få dem att smälta in fint mot bakgrunden. De andra bokstäverna kommer från Studio Calico. 


Flickan med den söta blomman var jag tvungen att klippa ut och använda som dekoration, för den var så himla fin. Jag har använt glitterlim, pärlor och Crackle Accents på utvalda ställen.


Här en av de underbara träknapparna i mitten av en utstansad cirkel.

1 kommentarer:

Linapyssel sa...

Ohhh va ljuvlig LO Emma!!!
Den är som en dröm med alla sina fiffiga detaljer
Kram Lina